1. Principais publicações (artigos, livros, capítulos de livros etc.)

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Souza, D., Grangeiro, R., Silva, L. (2022). The portrayal of career women in cinema: an analysis from the perspective of gender inequality metaphors. Journal of Business and Secretariat, 13 (1).

Grangeiro, R., & Esnard, C. (2021). Le phénomène reine des abeilles: Quelles particularités à l’université?, Cadernos de Pesquisa, 51, e07516-e07516. https://doi.org/10.1590/198053147516

Grangeiro, R., Silva, L. E. N., & Esnard, C. (2021). I broke the glass ceiling, now what? Overview of metaphors to explain gender inequality in organizations. International Journal of Organizational Analysis, v. ahead-of-print, p. 638-651. https://doi.org/10.1108/IJOA-07-2020-2281

Grangeiro, R., Silva, L. N., Esnard, C. (2021). Scientific metaphors and female representativeness in leadership positions: a bibliometric analysis. Psychology: Organizations and Work, 21(1), 1157-1166, https://doi.org/10.17652/rpot/2021.1.19839

Silva, L. E. N ; Grangeiro, R. ; Nadae, J. ; Gomes Neto, M. B. (2021). Covid-19 Pandemic: Why does it atter for consumer research? . Covid-19 Pandemic: Why does it matter for consumer research?. REMARK. Revista Brasileira de Marketing, 20 (2): 252-278. https://doi.org/10.5585/remark.v20i2.18677

Grangeiro, R., Militão, M. L., Esnard, C. (2020). Women in university management: career and perceived obstacles to professional advancement. Journal of Administrative Sciences, 26 (3): 95-106. https://doi.org/10.5020/2318-0722.2020.26.3.9506

Grangeiro, R., Gomes Neto, M. B., Silva, L. N., Esnard, C. (2020). Hurdles and opportunities for women in startups. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, 14 (2): 18-32. https://doi.org/10.12712/rpca.v14i

Gomes Neto, M. B., Silva, L. E. N., Lima, S. H. O., Grangeiro, R. (2021). Analysis of  scientific production in transformative consumer research and transformative service research. Organizations & Society, 28 (96): 73-106.

Silva, L. E. N.; Gomes Neto, M. B., Grangeiro, R., Carneiro, J. S. (2020). Technological products consumption: from functionality to status. Marketing and Tourism Review, 20: 1-31.

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Vieira, C. L. S. ; Grangeiro, R. (2020). Carreira no Artesanato: Um Estudo com Xilogravuristas do Cariri Cearense. Revista FSA, 17:  3-29.

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Grangeiro, R., Lessa, P. W. B., Bastos, F. (2018): Analysis of scientific production about the Craft on Cariri/Ceará/Brazil. Revista Folha de Rosto, 4(2), 43-56.

2. Projeto atual

A carreira de mulheres na economia digital: um estudo comparativo França-Brasil

No setor digital, um setor que se desenvolve rapidamente em termos de inovação, as mulheres são empregadas principalmente nas chamadas funções de “apoio”, tais como recursos humanos, administração, marketing ou comunicação. Há uma diferença significativa entre mulheres e homens nas oportunidades de financiamento, na França e no Brasil. Esta sub-representação das mulheres no setor digital e nas empresas iniciantes deve-se provavelmente ao comportamento discriminatório por parte dos investidores: dúvidas sobre suas habilidades técnicas, menos confiança resultando em questões que tendem a focar na prevenção do fracasso e não na tomada de riscos com vistas ao sucesso e, mais geralmente, a organizações de trabalho que ainda não são suficientemente equilibradas em termos de gênero (Berger & Kuckertz, 2016; Hardey, 2019; Johnson, Stevenson, & Letwin, 2018; Welsh, Kaciak, & Thongpapanl, 2016)

____

Women’s career in the digital economy: a comparative study France-Brazil

In the digital sector, a sector that is developing rapidly in terms of innovation, women are mainly employed in so-called “support” functions such as human resources, administration, marketing or communication. There is a significant gap between women and men in funding opportunities, in France and in Brazil. This under-representation of women in the digital sector and start-ups is probably due to discriminatory behavior on the part of investors: doubts about their technical skills, less confidence resulting in questions that tend to focus on preventing failure rather than on risk-taking with a view to success and, more generally, to work organisations that are still not sufficiently gender-balanced (Berger & Kuckertz, 2016; Hardey, 2019; Johnson, Stevenson, & Letwin, 2018; Welsh, Kaciak, & Thongpapanl, 2016)

3. Bolsistas sob orientação

Nenhum(a).

4. Mídias sociais

Lattes: http://lattes.cnpq.br/3232107743426680

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9292-2648

Research Gate profile: https://www.researchgate.net/profile/Rebeca-Grangeiro

CeRCA/ Université de Poitiers: https://cerca.labo.univ-poitiers.fr/membres/rebeca-da-rocha-grangeiro/

D. Grupo de estudos

Nenhum.

6. Parcerias e financiamento

Nenhum